ahp kop

16 Juli 2019

persbericht in extra

Achter ’t Peerd is er klaar voor

EEFDE - Na veel werk op diverse zaterdagen door de leden is menvereniging Achter ’t Peerd er helemaal klaar voor. De jaarlijkse menwedstrijden van 5 en 6 april in de omgeving en op het terrein van de menvereniging in Eefde kunnen van start.

Dankzij de buren, de familie Koornstra, de familie Haas, de familie Roeterdink en de Kartbaan,
die allemaal een gedeelte van hun terrein beschikbaar stellen, is het mogelijk om dit jaar op 5 en 6 april de menwedstrijden op het eigen terrein en in de omgeving daarvan te houden. Dit hield wel in dat de hindernissen voor de marathon allemaal nog aangelegd moesten worden, maar dat was voor de vele vrijwilligers die de afgelopen weken hard hebben gewerkt om dit te realiseren naast hard werken ook gezellig en het is gelukt.

Het mooie is dat de wedstrijden die alweer voor de 20e keer worden georganiseerd nu in de omgeving van het clubgebouw zijn. Wat nog ontbreekt is een waterbak, meestal een van de spectaculairste onderdelen van de marathon, maar die staat op het verlanglijstje. Het maximale aantal inschrijvingen dat kan deelnemen aan de menwedstrijd was al snel bereikt.

De verwachting is dat de menwedstrijden in het weekend van 5 en 6 april ook op de nieuwe locatie veel bezoekers zal trekken, die dan de dressuurwedstrijden, het kegeltjesrijden en natuurlijk de marathon kunnen zien.

Parcoursbouwer Jan Maalderink heeft zijn best gedaan de hindernissen zo te bouwen dat ze voldoende gevarieerd zijn, niet te moeilijk en ook niet te makkelijk zijn. Elke hindernis is op verschillende manieren te nemen. Iedere deelnemer moet zelf nadenken welke manier de beste is voor zijn span. “De wedstrijd moet natuurlijk nog verreden worden, maar het ziet er veelbelovend uit!”, aldus Bob van Asselt uit Kootwijkerbroek, een van de deelnemers met een 4-span paarden

Voor bezoekers is er een ruime parkeergelegenheid op het terrein aan de Dortherdijk. Dit wordt via bewegwijzering uitgebreid aangeven. Beide dagen is de Elzerdijk afgesloten voor doorgaand verkeer. Voor meer informatie over de wedstrijd, de deelnemers, de sponsoren of koetsiersvereniging Achter ‘t Achterpeerd: kijk op www.achtertpeerd.com.

Copyright 2011.